خاطرات خصوصی مهناز افشار

عکس ها و خاطرات و فیلم های من

خاطرات خصوصی مهناز افشار

عکس ها و خاطرات و فیلم های من

آیا داروی رفع سفیدی مو وجود دارد؟

جهت ورود به سایت 5040 اینجا کلیک کنید

*هیچ جای دنیا داروی رفع سفیدی مو وجود ندارد

ادعای شرکت 5040 در مورد این محصول این است که سفیدی مو را کاملا رفع کرده و مو به رنگ طبیعی خود بر می‌گردد. حتی مدعی هستند که اگر اثربخش نبود، خریدار می‌تواند محصول را پس فرستاده و پولش را بگیرد؛ اما چه کسی این روزها وقت و انرژی کافی برای سر و کله زدن با این شرکت‌ها را دارد؟ اصلا متخصصان پوست و مو چه نظری درباره این محصول دارند؟
محمد ایمانی، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان پوست و مو ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا اصالت و اثربخشی چنین محصولی را رد کرده و می‌گوید: در هیچ جای دنیا دارویی برای رفع سفیدی مو وجود ندارد و اگر افرادی چنین ادعایی دارند باید محصول خود را ثبت اختراع کنند. برخی از محصولات مجوز تولید می‌گیرند، اما متخصصان پوست و مو که با آخرین یافته‌های علمی طبابت می‌کنند چنین دارویی را برای رفع سفیدی مو تایید نمی‌کنند.
این متخصص پوست و مو ادامه می‌دهد: هرچند ممکن است در مراکز تحقیقاتی دنیا، برخی داروها در این زمینه در مرحله تحقیقات باشند، اما بر اساس آخرین یافته‌های علمی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز تدریس و در کنگره‌های پوست و مو ارائه می‌شود، هیچ دارویی برای رفع کامل سفیدی مو وجود ندارد.
ایمانی می‌گوید: متاسفانه کار صدا و سیما این شده که هر از گاهی با شرکتی قرارداد ببندد و محصولی را تبلیغ کنند و بعد تمام شود و دوباره چند ماه بعد همین اتفاق تکرار می‌شود.

*تبلیغ دارو فقط در رسانه‌های اختصاصی سلامت مجاز است
جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تبلیغ دارو نیز می‌گوید: وقتی محصولی عنوان درمانی داشته باشد، به معنی دارو است و دارو مجوز تبلیغات ندارد. البته معرفی دارو در رسانه‌های تخصصی سلامت محور تبلیغ محسوب نمی‌شود و معرفی به متخصصان حوزه سلامت مثل پزشک و داروساز است. در نتیجه اگر این محصول دارو باشد، اجازه تبلیغ عام ندارد و اگر هم ادعای دروغ داشته باشد که باید با آن برخورد شود.
به نظر می‌رسد این دور باطل همچنان ادامه دارد و تا وقتی که طعم پول تبلیغات این نوع محصولات در دهان صدا و سیما مزه کند، شرکت‌های سودجو هم تاسیس شده و مجوز می‌گیرند و تبلیغات کاذب خود را راه می‌اندازند. اتفاقی که به سادگی مردم را در دام می‌اندازد و حتی اگر به اثربخش نبودن محصول هم پی ببرند، دیگر وقت و حوصله پیگیری و پس گرفتن پول و اعتراض به شرکت مربوطه را ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد